Ayurvedische Massages

Yin Yoga

Yin yoga is een langzame vorm van yoga met rustige houdingen, de asana's (houdingen) worden voor langere tijd vastgehouden. Deze yogavorm is vooral gericht op het versterken en versoepelen van pezen, bindweefsel en gewrichten. Door Yin yoga wordt het bindweefsel langzaam gerekt en gehydrateerd en blijven de gewrichten soepel. Zo wordt er ruimte gecreëerd in het bindweefsel en rekken dieper gelegen spieren op en maakt het ruimte in het bekkengebied.
Bindweefsel ondersteunt, verbindt, beschermt onze organen en geeft ons lichaam structuur

Yin Yoga is niet een actieve vorm van yoga, juist door je over te geven aan de houding, hier langere tijd in te blijven en de zwaartekracht het werk te laat doen, voel je ruimte ontstaan.

Sivananda Yoga

Sivananda-yoga is afgeleid van hatha yoga en legt de nadruk op de gezondheid en welzijn van de yogi
De Sivananda-yoga is gericht op het vergroten van de vitaliteit van het lichaam, het vertragen van de achteruitgang van het lichaam en het verlagen van de kans op ziekte. Het meest belangrijk bij Sivananda yoga is een volledige ademhaling, gerichte oefeningen en regelmatig ontspanning.

Ayurvedische Massages
Ayurvedische Massages

Hatha Yoga

Je lichaam en ademhaling beheersen, dat zijn de belangrijkste pijlers van Hatha yoga. Uit Hatha yoga zijn veel andere yogastroming voortgekomen. Er wordt ook wel gezegd dat Hatha yoga de basis vormt van alle andere yoga vormen.

Vinyasa Yoga

Vinyasa yoga is een dynamische vorm van yoga en is momenteel de meest voorkomende yogastijl. Vinyasa staat ook wel bekend als Flow yoga: je kunt het het beste voor je zien als coördinatie van een flow van bepaalde houdingen op de beweging van de ademhaling. Je flowt als het ware van de ene naar de andere houding in een sequence.

Ayurvedische Massages
Ayurvedische Massages

Yoga Nidra

Yoga Nidra
Yoga Nidra betekent letterlijk ‘yoga slaap’ of ‘slaap van de yogi’. Het is rond 1950 ontwikkeld door Swami Satyananda Saraswati in India. In tegenstelling tot bij andere vormen van yoga, doe je bij yoga Nidra geen zittende en/of staande houdingen. Je ligt zo stil mogelijk op je mat in savassana, de eindhouding van (bijna) elke yogales. Tijdens yoga Nidra leidt een stem je door de verschillende fases van de oefening heen. Je moet je volledig kunnen ontspannen, alles los laten en niets actiefs doen. 

Vaak voelt een uur yoga Nidra als 4 uur slaap. Tijdens yoga Nidra bevind je je tussen waken en slapen

Yoga lessen

Yoga lessen zijn wekelijks te volgen in kleine groepen of privélessen op aanvraag. Ook ben ik beschikbaar voor yoga retreats in binnen- en buitenland.